2023. szeptember 10., vasárnap

Görögország - Halkidiki, 2023 - 1

Ahhoz képest, hogy tavalyelőtt azt mondtuk, Görögországot nem egyhamar iktatjuk újra az úticéljaink közé, idén mégis oda mentünk nyaralni. :D Mert a barátaink ajánlották, hogy menjünk együtt, és mert mégis inkább mentünk ide, mint a román tengerpartra sok pénzért, ahogy eredetileg gondoltuk. No, de nagyon nehezen jött el az indulás napja, naaaagyon sok mindennek le kellett járnia addig, volt nyolcadikos képességvizsga, volt államvizsga, volt I-es fokozati dolgozat, befőzés, nagytakarítás.... hogy csak néhányat említsek. És, mint még soha: idén valahogy nem vártam szívrepesve az indulást. Így utólag bevallom, hogy állandóan attól féltem, hogy valami történik, valami közbejön, no, de hála Istennek, elmentünk, megjártuk szerencsésen, és épen-egészségesen hazaértünk mindannyian. Az időjárás nem volt éppen tökéletes a tengerparti nyaraláshoz, de ismerjük a mondást: ki a kicsit nem becsüli... Az indulás jóval későbbre sikeredett az eltervezetthez képest, hiszen a város végi benzinkútról haza kellett menni az egyik otthon felejtett személyiért. De… még mindig jobb volt így, mintha a határról kellett volna véglegesen visszafordulni… Utána az utunk eseménytelen volt: a calafati határátkelőt céloztuk meg Szörényvár, Karánsebes és Hátszeg irányából; kétszer álltunk meg falatozni, egyéb szükségleteket elvégezni -egyszer a Dunánál - és nagyon jól haladtunk.
A határátkelőnél nem voltak sokan, mégsem haladt a sor. Kiderült, ismét kifogtuk a váltást (ez már a harmadik ilyen alkalom az évek során :P), de amikor beindult, megnyitottak egy új kaput is, és sikerült elsőknek odaérni a határőr integetésére, úgyhogy utána már pikkpakk átjutottunk. A természet egy gyönyörű naplementével ajándékozott meg azokban a percekben, és jókedvűen haladtunk tovább bulgáriai köztes szállásunkra. Már vaksötétben értünk oda a belogradchiki Drakite nevű vendégházhoz, ami arra az egy éjszakára éppen megfelelt nekünk, de azért be kellett ismernünk, hogy a valóságban sokkal fapadosabb, mint ahogy a képeken kinéz. No, de tiszta volt, és egy éjszakát simán el lehetett tölteni. Főleg, hogy számunkra elég rövid volt az éjszaka, mert mind a négyen benne voltunk, hogy a gyönyörű belogradchiki sziklák és vár környékén nézzük meg a napfelkeltét. Sziklákat és kívülről várat láttunk, gyönyörű napfelkeltében is volt részünk, de sajnos, bentről nem tudtuk megnézni a várat, mert még nem nyitottak olyan korán. Mindenesetre, ha valaki arra jár, tartsa észben, hogy csak 9-kor nyit a vár. De olyan látványban részesül, ha megmássza a lépcsőket, hogy életében nem felejti el. Nekünk ez emiatt visszamenős hely még. 😊
Arra nem volt időnk, hogy megvárjuk, míg kinyitnak, mert minél hamarabb a végső úticélunkhoz szerettünk volna érkezni, és addig, bizony, még jó sok út állt előttünk. És milyen jól tettük! Mert amikor a bolgár-görög határhoz érkeztünk, egyszercsak azt láttuk, hogy óriási kocsisor áll előttünk. 6 km volt még a határig. :O És bár hihetetlennek tűnik, de tényleg ekkora volt a sor a határnál, és mivel repülni nem tudtunk, bizony, ki kellett állnunk a sort. Két és fél óra múlva léptük át a görög határt, és majdnem este sötétre érkeztünk meg a szállásunkra. A becsekkolás gyorsan ment, és hamarosan felkísértek az apartmanunkhoz. Kicsit döbbenten vettem tudomásul, hogy a reszort parttól távolabb eső helyére kalauzol bennünket a srác, de amikor felmentünk az apartmanunk alsó teraszára és megláttam, milyen szép a kilátásunk a tengerre, már el is múlt minden bosszankodásom. Hát még a felső teraszról! :)
(Folytatás következik...)

LadyLucks írta...

Kiváló volt a bejegyzésed! Az írásod világos és meggyőző. Írj még, kérlek!

sedith írta...

Kedves LadyLucks!
Köszönöm hozzászólásod, és örülök, hogy tetszett. Sajnos, úgy elsöpört az év vége és az új év eleje, hogy el is felejtettem, hogy nem folytattam a nyaralásunk krónikáját. :)
Egyelőre - feb. 21 előtt -, sajnos, nem is tudom, de utána, remélem, kissé nyugisabb időszak jön, és pótolom.
Addig is, olvasgathatod régebbi bejegyzéseimet Görög- vagy más országról. :)